رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...
رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...

حسن شحاته که بود و برای چه کشته شد!

"حسن شحاته" رهبر معنوی پیروان اهل بیت (ع) در مصر یکشنبه گذشته در حمله گروهی از طرفداران جریان های افراطی و تکفیری به همراه 3 تن از یارانش به صورت بسیار فجیعی کشته شد. 
رهگذری آشنا

شیخ "حسن شحاته" مستبصر (شیعه‌شدهٔ) معروف، استاد دانشگاه "الازهر"، مرشد مذهبی و معنوی ارتش مصر و برگزارکننده مجموعه برنامه‌های "العلم" در رادیو و تلویزیون و مساجد این کشور بود که در نهایت، روز نیمه شعبان امسال در سن 66 سالگی، در حمله چماقداران سلفی و وهابی مصر، به فیض شهادت رسید .  

حسن شحاته کیست ؟

"حسن بن محمد بن شحاته بن موسی العنانی" عالِم دینی از پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در مصر بود.


رهگذری آشنا ...پایگاه خبری رهگذری آشنا !!!

زندگینامه :

شحاته 10 نوامبر 1946 در منطقههربیطشهرابوکبیردراستانالشرقیهمصر متولد شد . وی در خانواده ای با مذهب حنفی چشم به جهان گشود و سال 1996 به مکتب اهل بیت (ع) گروید. وی به مدت 3 ماه بهبهانه توهین به ادیان بازداشت شد و مارس 1997 بدون تفهیم اتهام و محاکمه آزاد شد. وی همچنین سال 2009 برای دومین بار همراه بیش از 300 پیروان مکتب اهل بیت (ع) بازداشت و مدتی بعد دوباره آزاد شد و تا زمان شهادتش حق خروج از مصر را نداشت.

شحاته و 3 نفر دیگر روز یکشنبه این هفته (23 ژوئن 2013) به دست سلفی های تکفیری در روستای ابومسلم استان جیزه مصر شهید شد.  

  ادامه مطلب...

فعالیت های شحاته:

مطبوعات مصر شحاته را جنجالی ترین عالم دینی این کشور توصیف کرده اند. شحاته معروف به علامه و عالم الازهر بود و پیش نمازی یکی از بزرگترین مساجد قاهره را به عهده داشت و سال 1973 مسئول امور عقیدتی یگان مهندسی ارتش مصر بود و برنامه های علمی در تلویزیون ، رادیو و مساجد برگزار می کرد.

هزاران نفر از مردم مصر در مسجد شحاته جمع می شدند تا به وی اقتدا کنند و سخنانش را بشنوند سخنانی که حاوی واقعیت ها و حب اهل بیت (ع) بود و در این سخنان ستمکاران، منافقان و فرقه های گمراه را رسوا می کرد.

درحالیکه این مسجد مقابل سفارترژیم صهیونیستی در قاهره قرار داشت، شحاته با صدای بلند اقدامات صهیونیست ها را محکوم می کرد به نحوی که هنگام سخنرانی شحاته تدابیر شدید امنیتی اطراف این سفارتخانه اجرا می شد.

شحاته فقط عالم دینی الازهر نبود بلکه استاد بسیاری از علمایی بود که پای درس وی نشستند. علمای بزرگ الازهر شحاته را می شناسند زیرا با آنها همدرس بود. از دوران کودکی حب حضرت علی (ع) در قلبش بود هر چند در آن دوران پیرو مکتب اهل بیت (ع) نبود .

گرویدن شحاته به مکتب اهل بیت (ع) پنجاه سال طول کشید، وی پس از آنکه در خواب پیامبر اسلام (ص) را دیدبه مکتب اهل بیت (ع) گروید و این موضوع را به صورت علنی در رسانه ها و مساجد مصراعلام کرد؛ این امر جنجالی را به راه انداخت ودر نتیجه آنشمار قابل توجهیاز هوادارانشبه مکتب اهل بیت (ع) گرویدند.

شحاته می گفت: از دوران کودکی با حب اهل بیت (ع) بزرگ شدم و پدرم و دیگر اعضای خانواده ام دوستدار اهل بیت (ع) بودند و پدرم مکرراً با من درباره شخصیت امیر المؤمنین (ع) صحبت می کرد و می گفت: پسرم ! امیرالمؤمنین مدافع اسلام بود. هنگامی که پیامبر اسلام (ص)به تنهایی راه می رفت مردم وی را اذیت می کردند؛ ولی وقتی که با امیرالمؤمنین (ع) راه می رفت، کسی جرأت جسارت به وی را نداشت.

شحاته همچنین تأکید می کرد: با صوفی ها 20 سال هم صحبت بودم و سرانجام به این نتیجه رسیدم که صوفی ها در این زمان چنددستهبوده و یک گروه مقید به احکام اسلامی نیستند و به ادعای اینکه به آخرین مراتب ایمان رسیده اند، نماز را ترک کرده اند و خود را بی نیاز از نماز می دانند و گروهی نیز استاد چپاول اموال مردم به روش های مختلف است و سومین گروه نیز از صوفی گری بجز طبل و بوق زدن چیزی نمی داند.

شحاته درباره وهابی ها گفته است:"در مساجد به دشمنان اهل بیت (ع) از جمله وهابی ها حمله می کنم. وهابی ها چهره اسلام را مخدوش کرده اند و عقاید نادرستی دارند به نحوی که معتقد به هیچ یک از ائمه (ع) نیستند و فقط "ابن تیمیه" را قبول دارند و شأن وی را بالاتر از شأن پیامبر اسلام (ص) می دانند در حالی که طبق کتب علمی و تاریخیابن تیمیه از لحاظ اعتقادات دینی فردی مشکوک است".

شحاته ماجرای گرویدن به مکتب اهل بیت (ع) را اینگونه نقل کرده است: از سال 1994 تا سال 1996 مُجدانه برای کشف حقیقت تلاش کردم و سرانجام به حقیقت دست یافتم و به مکتب اهل بیت (ع) گرویدم و شروع به اظهار حب اهل بیت (ع) در هر محل و منطقهمحل سکونتمکردم تا وظیفه ام را انجام دهم و مسلمانان را با واقعیتی که قرن ها مخفی نگه داشته شده بود، آشنا کنم.

شحاته جولای 2012 یعنی پس از پیروزی انقلاب مصر و رسانه ای شدن مساله حسینیه های این کشور، با مشکل حمله به حسینیه روستای هربیط مواجه شد ولی خشونتی علیه وی صورت نگرفت.

قتل شحاته :

شحاته دوم تیر ماه 92به همراهگروهی از پیروان مکتب اهل بیت (ع) می خواستند مراسمی را به مناسبت نیمه شعبان در خانه یک از این افراد در روستای ابومسلم برگزار کنند که پیش از آغاز مراسم گروهی از سلفی های افراطی و تعدادی از ساکنین این روستا به خانه مذکور حمله کردند و شحاته و همراهانش را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند و او را بی رحمانه کشتند.

نظرات 1 + ارسال نظر
شمه جمعه 7 تیر 1392 ساعت 01:27 ب.ظ

آمریکا برود کشورش و خیالش راحت باشد ما مسلمونا و اقوام ، کردها و بلوچ ها و سنی ها و شعیه ها و وهابی ها و سلفی ها و طالبان و سکولارها و منافقین و ... دخل هم را میاریم.دیگه نمی خواد هزینه کنه کاراش به نتیجه رسید فقط بشین و نظاره کن.برنده اصلی این جریان اسرائیل غاصب است

با تشکر از نظر شما
لعن الله قوم الظالمین ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد