رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...
رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...

چه کسی مسئول جان‌های از دست رفته عشایر و روستاییان ا است؟

از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده‌اند. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) به تعهدات خود برای ساخت راه‌های روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند، عمل نکرده است و به جای آن، با قرار دادن یدک‌کش، ‌مینی‌بوس‌های حامل مسافر را جابجا می‌کند‌! 
بی‌توجهی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بر انجام تعهدات قانونی در‌ بازسازی راه‌های روستایی مستغرق در دریاچه سد کارون ۳، موجب غرق شدن یک مینی‌بوس و مرگ دست‌کم دوازده زن و کودک از روستائیان بختیاری بخش دهدز شهرستان ایذه شد. 
 
 یدک‌کش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که به سوی روستاهای سادات حسینی، شیوند، غریبی‌ها و میراحمد در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۷:‌۱۵ در لحظه پهلو گرفتن در ساحل دریاچه سد کارون ۳، با صخره برخورد کرده و تکان شدید، موجب شد که مینی بوسی که ‌در عرشه یدک‌کش بود، به گوشه‌ای پرتاب شود و با سرنشینان خود به درون آب فرو رود.
این منبع آگاه محلی افزود: هرچند وقت یک بار شاهد تکرار حوادث در یدک کش‌های شرکت آب و نیرو هستیم و در ‌یک سال اخیر نیز این دومین حادثه حمل و نقل دریایی است که برای مردم روستاهای سادات حسینی پیش می‌آید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد