رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...
رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...

ملا فاضل سکرانی شاعر بزرگ خوزستان به رحمت خدا رفت.

انالله و انا الیه راجعون

استادی متواضع و ساده زیست  

شاعری بزرگ خوزستان ملقب به امیر الشعرا ملا فاضل اسکرانی 

 بدلیل کهولت سن و بیماری به دیار حق و ابدی سفر کرد. 

 

آخر مکاتب لشاعر الادیبملا فاضل اسکرانی : 

 

عسر سیری برکب شعری و لا احدی ! 

 

و احس اگضی بظهر سبتی و لا احدی !  

 

ابات اتحلم بموتی و لحدی الحلم ما هو حلم بل علم لیه ...   

 

مرحوم شاعر بزرگ خوزستان ملا فاضل السکرانی 

 

روحش شاد و یادش گرامی ...

بمب های فوق هسته ای مقاومت اسلامی و شیعیان ...

** اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ** 

 

بمب های فوق هسته ای مقاومت اسلامی و شیعیان اینها هستند 

  

بمب های هسته ایی

 

بمب های فوق هسته ای - رهگذری آشنا  

 

حفظهم الله ورعاهم . . .   

محاکمه یک مدیر در اهواز بخاطر آلودگی آب شرب و بیماری مردم به 10 ماه حبس محکوم شد.

 معاون اجتماعی رییس کل دادگستری استان خوزستان از محکومیت قضایی یکی از مدیران مسوول درامور آب شرب درشهرستان اهواز به خاطر کوتاهی در سنجش آلودگی آب شرب و شیوع بیماری عفونی دربین مردم خبر داد.

به گزارش پنج شنبه روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین ˈعبدالحمید امانت بهبهانیˈاظهار داشت: به دنبال ارایه لیستی از بیماران از سوی شبکه بهداشت و درمان استان، که به علت ابتلا به بیماری های عفونی در بیمارستان بقایی اهواز بستری شده بودند، رییس کل دادگستری استان شکایتی علیه شرکت مسوول تنظیم و به دادگاه ارسال نمود.

وی افزود: طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان استان، نتایج حاصل از آزمایشات آب مناطق پردیس و عین دو در تابستان سال جاری حاکی از آلودگی آب این مناطق به میکروب های بیماری زا در مدت مذکور می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی تصریح کرد: باعنایت به ضرورت تأمین آب شرب مناسب برای شهروندان و با توجه به اهمال صورت گرفته از سوی مدیران مربوط، شعبه 108 دادگاه جزایی استان، پس از رسیدگی به این پرونده، یکی از مدیران شهرستان اهواز به هویت م.ب را مسوول اتفاقات مذکور دانسته و پس از محاکمه وی، باتوجه به غیرموجه بودن دفاعیات وکیل متهم و طبق تبصره ماده 688 قانون مجازات اسلامی، وی را به تحمل 10 ماه حبس محکوم کرد.

وی گزارشی از مشخصات دستگاه مسوول و مدیران مربوطه ارایه نکرده است .

بلاخره بودجه خوزستان افزایش یافت . . .

*** بعد از پیگیری ها واعتراض نمایندگان، کمیسیون تلفیق درخواست نمایندگان خوزستان را اجابت کرد ...  

نمایندگان خوزستان- رهگذری آشنا . . .   

با پیگیری بعمل امده برای اعتبارات عمرانی خوزستان علاوه براعتبارات پیش بینی شده مبلغ 230میلیارد تومان افزایش یافت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات پس از اتمام جلسه کمیسیون بودجه اظهار داشت:امروز در کمیسیون بودجه با پیشنهاد اصلاحی داده شده و پیگیری بعمل آمده برای اعتبارات عمرانی از محل ماده 180قانون برنامه برای استان خوزستان علاوه براعتبارات پیش بینی شده مبلغ 230میلیارد تومان افزایش پیش بینی شد که در  پروژهای راه ، آبرسانی  وفاضلاب هزینه خواهدشد. 

بودجه 93 و بودجه خوزستان

 نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان،لالی ،هفتکل واندیکا اضافه کرد :همچنین پس از اعتراض در نحوه محاسبه در آمدهای نفت وگاز علاوه بر330میلیاردتومان دیگر به سهم استان برای شهرهای نفت خیزو محروم اضافه گردید.

وی گفت:از مصوبات ویژه کمیسیون بودجه امشب از محل یک درصد افزایش مالیات برارزش افزده تمامی روستاییان ،عشایر و شهرهای بیست هزارنفر و پایین تراز افزایش سهم بیمه پایه برای پوشش هزینه های درمانی برخوردارخواهندشد.

جلیلی افزود: این مصوبات پس از طرح درکمیسیون تلفیق به صحن علنی برای تصویب نهایی خواهندرفت.

دکتر جلیلی در پایان خاطر نشان ساخت: به منظور تقویت اعتبارات عمرانی راه فارسان ،دشتک،بازفت به مسجدسلیمان با هماهنگی استاندار چهارمحال و نماینده شهرستان اعتبارات راه آن استان را نیز افزایش داده ایم.

اخبار اختصاصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان : بازدید محسن هاشمی از دانشگاه آزاد شادگان. . .

پایگاه خبری رهگذری آشنا :  

بازدید معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی آقای محسن هاشمی از دانشگاه آزاد شادگان 

با پیگیری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان دکتر البوغبیش در جهت حل مشکلات عمرانی و تهیه فضای مناسب توسعه آموزشی و خرید زمین و ..با حضور معاون عمرانی دانشگاه آزاد، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، محسن هاشمی با بیان اینکه حدود 30 درصد درآمدهای دانشگاه‌های معتبر دنیا از فعالیت‌های دانش‌بنیان است، افزود: دانشگاه‌های معتبر جهان دانش را تجاری‌سازی کرده و به فروش می‌رسانند. 

 

 

وی در ادامه استان خوزستان را دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی دانست و تصریح کرد: خوزستان با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت و 120 هزار دانشجو ظرفیت‌های فراوانی را در خود جای داده است.  

همچنین وی در ادامه تصریح کرد که بحث زمین های مجاور فعلی پیگیری و خریداری شود و راهکارهایی در خصوص حل این مشکل بیان کرد.    

عبدالکریم آلبوغبیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مهمترین مشکل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: نبود یک زمین مناسب و کمبود فضای آموزشی در دانشگاه مهمترین مشکل دانشگاه آزاد اسلامی در شادگان است.

**محسن هاشمی شامگاه سه‌شنبه دهم دی ماه سال 92 از دانشگاه آزاد واحدهای اهواز، آبادان، منطقه آزاد اروند، شادگان، بندر ماهشهر، امیدیه و بهبهان بازدید کرد. **

اربعین امسال و داستان عجیب عقرب که باعث نجات جان زایران حسینی(ع) شد ...

معجزه ای عجیب در اربعین امسال  
 
ماجرای یک عقرب که جان زایران حسینی(ع) در مسیر کربلا را نجات داد... 
زایران ایرانی که امسال در مسیر عشق حسینی حرکت می کردند، گزارش دادند که یک زن که به نظر می رسید خسته است، برای استراحت وارد یکی از خیمه های کنار جاده شده و به خواب عمیق و طولانی فرو رفت.
طولانی شدن خواب این زن باعث شد تا دیگران به سمت این زن آمده و او را صدا زدند اما او هیچ جوابی نداد و اینگونه بود که زائران متوجه شدند وی مرده است. اما دقایقی بعد در کنار جنازه این زن عقربی را پیدا کردند که آن نیز مرده است و متوجه شدند که این زن توسط نیش عقرب گزیده شده و مرده است.
پس از این اتفاق زنان زائر که سعی داشتند جسد وی را از خیمه بیرون ببرند، احساس کردند که جسم عجیبی بر روی شکم زن قرار دارد و هنگامیکه لباس وی را کنار زدند متوجه وجود کمربندی انفجاری شدند که به دور کمرش بسته شده بود. و بدین وسیله در معجزه ای عجیب جان ده ها زائری که در آن زمان به سمت حرم سیدالشهداء در حرکت بودند نجات پیدا کرد.
پس از کشف کمربند انفجاری، نیروهای امنیتی خود را به محل رساندند و به راحتی و بدون هیچ تلفاتی آن را خنثی کردند.

9 دی نماد بصیرت و آگاهی و روز تقابل حق و باطل گرامی باد.

رهگذری آشنا ...  

9 دی روز تجلی و حماسه آفرینی ملت در مقابله با فتنه گران و هتک حرمت گران عاشورای 88  گرامی باد . 

بمناسبت فرارسیدن 9 دی راهپیمایی پر شور بعد از نماز جمعه در شادگان با حضور مسئولین ادارات، دانش آموزان و بسیجیان سلحشور و با حضور نماینده شهرستان آقای تمیمی، فرماندار و همچنین فرماندهی سپاه شادگان آقای دورقی و سایر نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر مسئولین برگزار شد و در انتها با سخنرانی توسط حجت السلام شاهروخی در مورد اهمیت و درک موضوع حماسه آفرینی های  ملت عزیز ایران در رابطه با فتنه گران ، به پایان رسید. 

 

راهپیمایی 9 دی شادگان - رهگذری آشنا ...

  جهت مشاهده ادامه تصاویر کلیک کنید ..  

آنچه در حماسه ماندگار نهم دی رخ داد در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملاً خدایی بود که به هیچ‌وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبود و این دقیقا همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بارها در بیانات خود به آن تاکید کرده‌اند و فرمودند: که در نهم دی دست اراده الهی دیده شد وگرنه این کارها کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ این چیزها دست من و امثال من نیست.  

  

جهت مشاهده ادامه تصاویر کلیک کنید ..  

ادامه مطلب ...