رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...
رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...

رهبر معظم انقلاب : ضرورت جدی مورد حجاب و حدود معاشرت مرد و زن

 

 

ضرورت اهتمام جدی در مورد حجاب و حدود معاشرت مرد و زن/ نگاه احترام آمیز به زن باید نهادینه شود . 

 رهبرمعظم انقلاب امروز دردیدار باجمعی از زنان فرهیخته با اشاره به حضور زنان در مشاغل مختلف مدیریتی تاکید کردند : من منعی نسبت به این مسئله ندارم، آن چیزی که اشکال دارد، افتخار به این مسئله است، کشورما ناخواسته و ندانسته درمقابل گفتمان غرب که مشاغل مردانه را به سمت زن کشانده، دچار انفعال شده است. 

ایشان با اشاره به نگاه یکسان اسلام به زن و مرد از لحاظ انسانی افزودند: از دیدگاه اسلام هریک از زن و مرد به لحاظ خلقت، ویژگیهای خاصی دارند اما از لحاظ حقوق انسانی و اجتماعی و ارزشهای معنوی و سیر تکامل معنوی، هیچ تفاوتی ندارند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: نگاه صحیح به زن، نگاهی است که او را در چارچوب جنس خود و ارزشهای تعالی دهنده آن بشناسد.

حضرت آیت الله خامنه ای، نگاه لذت جویانه به زن را یکی از بلاهای بزرگ خواندند و خاطرنشان کردند: اکنون برخی اندیشمندان غربی نیز در مورد این موضوع احساس خطر می کنند زیرا قضایایی همچون همجنس گرایی نتیجه این نوع نگاه است که قطعاًٌ یکی از عوامل سقوط تمدن غرب نیز خواهد بود.

ایشان با تأکید بر لزوم هوشیاری در جامعه در قبال جاذبه های جنسی برای مردان و زنان، افزودند: البته در کشور ما به دلیل موضوع حجاب، مصونیتی وجود دارد اما باید در مورد حجاب و موضوع حدود معاشرت مرد و زن اهتمام جدی شود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: به هیچ وجه نباید در مقابل گفتمان غرب درخصوص زن منفعل شد بلکه باید گفتمان اسلام در مورد زن را بصورت تهاجمی و طلبکارانه مطرح کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد