رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...
رهگذری آشنا

رهگذری آشنا

همین حوالی, رهگذری آشناست...

وزیر دفاع آمریکا: مسئله هسته ای ایران وسوریه باید سیاسی ....

  وزیر دفاع آمریکا گفت: مشکلات خاورمیانه از جمله مسئله هسته ای ایران و درگیری ها در سوریه نیازمند راه حل های سیاسی است نه نظامی 

 

 

 .به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الاخبار چاپ بیروت،  

 چاک هگل ادامه داد: چالش های منطقه ای از جمله چالش هسته ای ایران، ناآرامی های خطرناک در سوریه و ادامه تهدیدات القاعده و دیگر گروه های تروریستی می تواند با ائتلاف هایی برای منافع مشترک با حضور اسرائیل و دیگر هم پیمانان در منطقه حل شوند.وزیر دفاع آمریکا که در نشست سالانه مرکز عالی سیاست خاور نزدیک در واشنگتن سخن می گفت افزود: بخش مشترک در خاورمیانه این است که راه های دارای تاثیرگذاری و دائمی تر برای چالش های این منطقه، سیاسی هستند نه نظامی.وی ادامه داد: 

نظم قدیمی در خاورمیانه از بین خواهد رفت اما جایگزین آن همچنان مجهول است. بی ثباتی در منطقه ادامه خواهد یافت. ما باید براساس تغییرات، همراهی کنیم.وزیر دفاع آمریکا با تکرار وعده های کشورش درباره منع ایران از دست یابی به سلاح هسته ای افزود: آمریکا با ارتقای قدرت نظامی شرکای خود در خلیج فارس، شبکه دفاعی را برای مقابله با تهدیدات ایران ایجاد می کند.هگل مدعی شد: سوریه و ایران باعث ایجاد مشکل برای کل منطقه می شوند. خشونت ها در سوریه در وضعیت تهدید آمیز انتقال به خارج از مرزهای این کشور قرار گرفته است. همزمان حمایت ایران از بشار اسد رئیس جمهور سوریه و حزب ا... و برنامه هسته ای تهران تشکیل دهنده تهدیدات واضحی برای آمریکا و برای همه منطقه است.به گزارش فارس، وزیر دفاع آمریکا هم چنین با اشاره به بسته ظرفیت های نظامی جدید که در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، گفت: روابط مستحکم واشنگتن با قاهره به نفع امنیت اسرائیل است.وی اظهار داشت: تقویت اسرائیل و ارتقای روابط امنیتی با همسایگان اسرائیل نظیر مصر، هر دو از اولویت های آمریکا به شمار می آیند.هگل حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس را اولویت وزارت دفاع این کشور عنوان کرد و مدعی شد: هر چند تعداد نیروهای آمریکایی در این منطقه کاهش یافته اما به طور قاطعانه تلاش کردیم ناوگان دریایی و دفاع موشکی خود را در این منطقه حفظ کنیم تا مانع تهاجم ایران شویم و قادر به پاسخ به اقدامات آنها باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد