شیخ "حسن شحاته" مستبصر (شیعهشدهٔ) معروف، استاد دانشگاه "الازهر"، مرشد مذهبی و معنوی ارتش مصر و برگزارکننده مجموعه برنامههای "العلم" در رادیو و تلویزیون و مساجد این کشور بود که در نهایت، روز نیمه شعبان امسال در سن 66 سالگی، در حمله چماقداران سلفی و وهابی مصر، به فیض شهادت رسید .
حسن شحاته کیست ؟
"حسن بن محمد بن شحاته بن موسی العنانی" عالِم دینی از پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در مصر بود.
زندگینامه :
شحاته 10 نوامبر 1946 در منطقههربیطشهرابوکبیردراستانالشرقیهمصر متولد شد . وی در خانواده ای با مذهب حنفی چشم به جهان گشود و سال 1996 به مکتب اهل بیت (ع) گروید. وی به مدت 3 ماه بهبهانه توهین به ادیان بازداشت شد و مارس 1997 بدون تفهیم اتهام و محاکمه آزاد شد. وی همچنین سال 2009 برای دومین بار همراه بیش از 300 پیروان مکتب اهل بیت (ع) بازداشت و مدتی بعد دوباره آزاد شد و تا زمان شهادتش حق خروج از مصر را نداشت.
شحاته و 3 نفر دیگر روز یکشنبه این هفته (23 ژوئن 2013) به دست سلفی های تکفیری در روستای ابومسلم استان جیزه مصر شهید شد.
سدریک ریب روت، کشیش فرانسوی، دارای مدرک دکترای ارتدوکس، 7 سال پیش مسلمان شد و نام خود را به احمد علی تغییر داد، ابتدا مدتی به تسنن روی آورد ولی کمی بعد از مطالعات بیشتر به تشیع مشرف شد. وی همچنین هنرمندی است که در عرصه موسیقی، نواختن پیانو تبحر دارد. او به ادبیات و شعر نیز علاقمند است و تاکنون چندین کتاب در این زمینه تألیف و منتشر کرده است.
اندکی در مورد علت مسلمان شدنش می گوید:
من در یک مرکز مطالعات مسیحیت کار میکردم و به اقتضای حرفهام باید کتب مقدس دیگر ادیان را نیز مطالعه مینمودم، وقتی از میان کتابهای مقدس دینی ترجمه قرآن را خواندم، فکر کردم شاید ترجمه فرانسوی آن، به خوبی حق مطلب را ادا نکرده است و این اولین فرصت بود برای آشنایی با اسلام که بعدها من را به تحقیق بیشتر راجع به این دین سوق داد که سرانجام باعث تشرف به آن شد.
با اینکه من یک راهب بودم و متون دینی میخواندم، ولی با این حال هرگز موفق نشده بودم احساس عمیق و انقلابی درونی را که داشتم با خواندن کتب مقدس دیگر ادیان ارضا کنم، درحالیکه حتی نگاه کردن به متن عربی قرآن و خواندن آن، در من انقلابی درونی و انگیزشی عمیق ایجاد میکند؛ انگیزشی که سبب شد، من به مطالعه بیشتر این دین بپردازم و با علمای مسلمان عربی از کشورهای مختلف صحبت کنم تا سرانجام این دین را برگزینم.
یکی از عوامل دیگری که سبب گرایش من به اسلام شد و اولین جرقه را در من ایجاد کرد، یک دوست اردنی بود که در متون "ابن عربی" تخصص داشت و مرا به مطالعه آن تشویق کرد. محتوای کتاب "محیالدین ابنعربی" بهخصوص در بخش عرفان، منبع غنی عرفانی و معنوی برای من جذب من به اسلام بود. تحقیق و مطالعه بیشتر در این زمینه، مرا به جایگاهی رساند که اکنون از یک آرامش روحانی و معنوی وصفناپذیری که سالها در پی آن بودم، برخوردارم. امروز شاهد هستیم افراد زیادی از همین دیار به اسلام روی میآورند.
از علت شیعه شدنش می گوید:
مذهب شیعه دو برتری چشمگیر نسبت به مکتب اهل سنت دارد، یکی شخص حضرت علی (ع) با ویژگیهای شخصیتی والایی که داشتند و اینکه نوری بودند از ناحیه رسول خدا(ص) و دوم احادیث معتبر، مستند و پرمفهوم که در مکتب شیعه موجود است، این مکتب را غنیتر و پربارتر نموده است، این دو اصل مهم باعث گرایش من از تسنن به سمت تشیع شدند. اعتقاد دارم مذهب شیعه بوده است که توانسته علوم اسلامی را در تمام دنیا منتشر کند و اغلب دانشمندان بزرگ اسلامی، شیعه بودهاند. احساس میکنم آثار علمای تشیع به نسبت تسنن بسیار غنیتر است.
با اینکه فرانسه کشوری است که اکثریت مردم مسیحی هستند و جمعیت مسلمانان بهخصوص شیعیان در فرانسه زیاد نیست، اما مردم به اسلام گرایش دارند. عدهای هستند که مراسم باشکوه عاشورای امام حسین(ع) را در این کشور برگزار میکنند، این مراسم مرا به شدت متأثر میکند. من معتقدم ما به عنوان مسلمان در سراسر دنیا باید مقدمات ظهور حضرت امام زمان (عج) را فراهم و خود را مهیای آمدن ایشان کنیم.
اقدام خلاف عرف و شرع و منطق و در عینحال مشکوک غلامحسین الهام سخنگوی دولت در مورد “رجعت محمود احمدی نژاد در دوران ظهور امام زمان (عج)”، مقبول هیچ خردمند شریعتپیشهای نیست و حکایت از خامی و بلاهت گوینده آن دارد. این اظهارات مملو از تملق و چاپلوسی، قطعاً احساسات پاک ملت را جریحه دار کرده و حساسیت مراجع، علما و مردم را برمی انگیزد،
کسانی که مسائل انتظار و مهدویت را به این صورت در جامعه مطرح میکنند، با انجمن حجتیه ارتباط فیزیکی یا فکری دارند.
آقای غلامحسین الهام همسر کاشف «معجزه هزار سوم» در همایش تجلیل از رییس جمهور گفته اند « احمدینژاد که هوشمندترین و وفادارترین پیرو امام زمان (عج) بوده و نیابت او را پیروی کرده است، در رجعتی دیگر، همراه با امام عصر(عج) حکومتی مطلوب را پیگیری خواهد کرد. »
تحلیل و ادامه مطلب ....
ادامه مطلب ...گروه های سلفی مصر، "شیخ حسن شحاته" دانشمند شیعه ازهری را به همراه سه تن دیگر از پیروان اهل بیت(ع) ـ از جمله برادر این عالم بزرگ ـ به شهادت رساندند. همچنین این گروه ها به مراسم معنوی میلاد امام زمان نیز حمله کردند.
** اللهم عجل عجل فی ظهور المولا صاحب العصر و الزمان **
توجه.... توجه
دیدن این تصاویر برای همه افراد توصیه نمیشود
ادامه مطلب ...
در سالهای اخیر موج تخریب و هجمه همه جانبه مخالفان “حجاب”و فرهنگ ناب اسلامی در رویکردی جدید با شیوه “شبههپراکنی” و “تفرقه افکنی” وارد میدان شده است. زیرا حیا و «حجاب» از بزرگترین موانع غلبهدشمن بر کشور اسلامیمان است. «میشل هولباگ» نویسنده فرانسوی میگوید: «جنگ علیه اسلامگرایی با کشتن مسلمانان فایدهای ندارد، فقط با فاسد کردن آنها میتوان به این پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب، بر سر مسلمانان دامنهای کوتاه فرو بریزید.»
در پروتکلهای دانشوران صهیونی نیز آمده است: «ما باید کاری کنیم که اخلاق در همه جا ویران شود تا راه سیطره ما را بگشاید. برای نابود کردن «گوییم» (منظور همه غیریهودیها) عشق به عیاشی و تجمل پرستی را در بین آنها رواج میدهیم. ادبیاتی مستهجن رواج میدهیم تا بتوانیم در برابر برنامههای خودمان نوعی آرامش در مردم ایجاد کنیم.» دائره المعارف بریتانیا، ج2، ص82
شبکه “من و تو” ارگان رسمی دولت انگلیس، از جمله شبکه های رسانه ای دشمن است که با هدف اجرایی کردن نظریه ” میشل هولباگ” و “پروتکل صهیونیستی” با هزینه دولت انگلیس راه اندازی شد.
پایه و اساس این برنامه ها بصورت فیلم ،مسابقه ،مستند، و حتی کودکان و برای طیف کلی خانواده که با عادی سازی روابط نامشروع و حرام ،رواج مدگرایی غربی،رواج شهوت گرایی و .. که در حال حاضر بیشتر شبکه های ماهواره بصورت خیلی دقیق به اقشار مختلف جامعه آسیب جدی وارد کنند و تا حدودی از طریق این نوع شبکه ها بخورد مردم داده میشوند و تاثیرگذار خواهند بود
در انتظار دیدنت همه دلها بیقرارند ….. ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نزار
…
به امید روزی که یک جمله بگوش رسد و آن:
مهدی آمد
…
سر راهت در انتظارم
برده هجرت صبر و قرارم
جز ظهورت ای گل زهرا
به خدا حاجتی ندارم
کجایى اى همیشه پیدا از پس ابرهاى غیبت؟
زنانی که در سپاه حضرت مهدی (عج) خواهند بود
از میان 313 نفر از یاران امام زمان 50 نفر آنان زنان هستند
براساس روایتی از امام باقر (ع) و بیان حدیثی از پیامبر (ص) از زبان ام سلمه، تعدادی از یاران حضرت مهدی(عج) هنگام ظهور از زنان تشکیل شده است.
محمد جواد طبسی در قسمتی از مقاله ای با عنوان « زنان در حکومت امام زمان، عجّل اللّه تعالی فرجه» که در مجله موعود منتشر شده به حضور تعدادی از زنان در بین یاران امام زمان (عج) اشاره کرده است که در ادامه این قسمت از مقاله را می خوانید.
.
حضور پنجاه زن در بین یاران اماماولین گروه از زنانی که به محضر امام زمان می شتابند آنهایند که در آن ایّام می زیسته اند و همانند دیگر یاران امام، علیه السلام، به هنگام ظهور در حرم امن الهی به خدمت امام، علیه السلام، می رسند. در این باره دو روایت وجود دارد:
.
روایت اول: امّ سلمه ضمن حدیثی درباره علایم ظهور، از پیامبر روایت کرده است که فرمود: یعوذ عائذ من الحرم فیجتمع الناس إلیه کالطّیر الواردة المتفرقة حتّی یجتمع إلیه ثلاث مأة و أربعة عشر رجلاً فیه نسوة فیظهر علی کلّ جبّار و ابن جبّار… (1)
.
در آن هنگام پناهنده ای به حرم امن الهی پناه می آورد و مردم همانند کبوترانی که از چهار سمت به یک سو هجوم می برند به سوی او جمع می شوند تا اینکه در نزد آن حضرت سیصد و چهارده نفر گرد می آیند که برخی از آنان زن می باشند که بر هر جبار و جبار زاده ای پیروز می شود. (2)
.
روایت دوم: جابربن یزید جعفی، ضمن حدیث مفصلی از امام باقر، علیه السلام، در بیان برخی نشانه های ظهور نقل کرده که: و یجیی ء واللّه ثلاث مأة و بضعة عشر رجلاً فیهم خمسون امراة یجتمعون بمکة علی غیر میعاد قزعا کقزع الخریف یتبع بعضهم و هی الآیة الّتی قال اللّه : «أینما تکونوا یأت بکم اللّه جمیعا إنّ اللّه علی کلّ شی ء قدیر…» (3)
.
به خدا سوگند، سیصد و سیزده نفر می آیند که پنجاه نفر از این عده زن هستند که بدون هیچ قرار قبلی در مکه کنار یکدیگر جمع خواهند شد. این است معنای آیه شریفه: «هرجا باشید خداوند همه شما را حاضر می کند. زیرا او بر هر کاری توانا است».
.
پنجاه زن از سیصد و سیزده نفر!
نکته شگفت در این دو روایت این است که می فرماید: سیصد و سیزده مرد گرد آیند که پنجاه نفر ایشان زن هستند!
دوم آنکه: در روایتی که نام یاران برشمرده شده است نام هیچ زنی وجود ندارد.(4)
.
در پاسخ این شبهه می توان گفت: این چند نفر در زمره همان سیصد و سیزده نفر هستند. زیرا اولاً امام، علیه السلام، می فرماید: «فیهم»؛ یعنی در این عده پنجاه زن می باشد.
دوم: شاید تعبیر مردان بدین سبب باشد که بیشتر این افراد مرد هستند و این کلمه از باب فزونی عدد مردان، چنین ذکر شده است.
سوم: اگر مقصود همراهی خارج از این عده بود امام می فرمود: «معهم»، نه اینکه بفرماید «فیهم»، زیرا این سیصد و سیزده نفر مانند عدد اصحاب بدر برشمرده شده اند و همه یاران و فرماندهان عالی رتبه و ازنظر مقام و قدرت درحد بسیار بالایی هستند که برخی با ابر جابه جا می شوند و اینها بدون شک با بقیه مردم آن زمان فرق بسیار دارند. بنابراین اگر بگوییم آنها جزو همان سیصد و سیزده نفر هستند برای آنها رتبه و موقعیت ویژه قائل شده ایم و اگر بگوییم در زمره یاران دیگر حضرت باشند از امتیاز کمتری برخوردارند.
.
پی نوشتها:
(1). صدوق، محمد بن علی بن الحسین، کمال الدین، ج 2، ص476.
(2). الهیثمی، نورالدین علی بن ابی بکر، مجمع الزوائد، ج 7، ص 315؛ معجم احادیث الإمام المهدی، ج 1، ص 500
(3). همان.
(4) المجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 52، ص 223